Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation/vores vurdering.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
For kunder med adresse i Danmark: Kontakt os på effekt@effektlageret.dk for at få fremsendt en forudbetalt portolabel pr. e-mail, såfremt du ikke stadig er i besiddelse af den vi fremsendte ved afsendelse af varen.
Varen sendes til:
Effektlageret ApS
Vejlevej 70
8700 Horsens
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller med nogen anden form for opkrævning vedhæftet.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet i form af dette skema, som du finder ved at klikke her.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (Niels Munk-Madsen på niels@effektlageret.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.06.2022